dimarts, 4 de maig del 2010

Tarragona de Tapes, un 10.


Tarragona de tapes ha sigut un gran èxit. Aquesta iniciativa d la Cambra de comerç en aquesta segona edició s'ha consolidat.
Vaig tenir la sort de poder anar al barri del Serrallo aquest dijous i me'n vaig emportar una gran sorpresa. Un ambient excepcional per un dia entre setmana i sens dubte una generació de negoci per els restaurants participants.
A Catalunya, aquesta cultura d'anar de tapes no la tenim gaire, però després de veure el moviment que ha generat potser que els restaurants s'ho plantegin.
La participació s'ha multiplicat el 100%, entre setmana cada un dels establiments ha servit 600 tapes i en cap de setmana 1000. Jo no faré els números però només cal donar-li el preu a cada una per tendria les xifres clares.
L'esforç dels restaurants per poder donar aquest servei ha sigut monumental però de be segur que un cop passat i amb la tornada del moviment normal ho trobaran a faltar.
Suggereix-ho que per properes edicions es faci un seguiment per tal de que la qualitat al llarg dels dies no vagi. Ho dic en concret per un restaurant que per falta de bona conservació va servir la seva degustació amb sabors poc o gens agradables. D'aquesta forma aquells restaurants que enguany no han pogut participar podran tenir l'opció de lluir les seves tapes en properes edicions.
Vull felicitar a Rafael Olivier, ell amb la seva geladeria va voler arriscar i els paladars ho vam saber apreciar. Crema d'espàrrecs, amb un gelat de formatge i cruixent de parmesà. Era un risc perquè la cultura del gelat precisament és amb sabors dolços, aquí no hi ha punt mig ho t'agrada o no. Personalment el vaig trobar genial.
M'agradaria que la meva ciutat, Cambrils, tingues iniciatives com aquestes que enriqueixen els paladars, les relacions socials i el moviment empresarial.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada