dissabte, 13 de juny del 2009

Va de castells. Joan Sol, l'home casteller.

Setmana atapeïda. Diferents temes a la safata de sortida per publicar que els trobareu el dilluns.
Avui no us vull parlar de política perquè l'agenda de la setmana s'ha vist bastant alterada amb un acte especial que tindrà lloc demà a Vilafranca del Penedès.

Aquest senyor que hi ha en el cartell és el meu avi, com podeu veure demà serà un dia molt especial amb aquesta diada que per primer any porta el seu nom. Com a neta no cal que us digui que és tot un orgull per tota la família.

Quan la colla dels Xicots de Vilafranca em van trucar i ens van fer aquesta proposta vaig pensar que potser ja començava a ser hora de tenir un espai dedicat el meu avi. Dit i fet, el dilluns en roda de premsa a la meva ciutat natal presentàvem els actes de la Diada i el blog del meu avi, Joan Sol, l'home casteller.

Quan els Xicots van fer el 20é Aniversari, van dedicar part dels actes a homenatjar qui va ser fundador de la colla i considerat la camisa castellera més antiga de Vilafranca.

Aquell any ple d'emocions la colla va tenir per primera vegada un NAN amb la figura del Sol a la Festa Major.



Jo com la resta de mortals he viscut moments molt emocionants a la vida, però sóc incapaç d'imaginar un moment igual que el dia que vaig veure per primer cop el NAN.

Pels Vilafranquins la Festa Major ho és tot. Jo ja porto 20 anys visquen a Cambrils, durant tots aquests anys mai he faltat aquesta cita. Ho comentava el divendres en una entrevista a Ràdio Vilafranca, per a mi el cap d'any és el 31 d'agost, just quan s'acaba la Festa Major.

Un altre acte important que va fer la colla en el seu aniversari va ser l'edició d'un llibre que porta per nom el mateix que el blog. Jo i vaig tenir una petita participació, vaig ser l'encarregada d'explicar la convivència familiar amb una persona dedicada plenament els castells i a les tradicions. Gràcies aquest llibre vaig poder conèixer de primera mà moltes coses d'amics que segurament mai hagués sabut. Aprofitant aquest document va sorgir la idea de posar en marxa el blog.

Actualment col.laboro amb la colla, i els acompanyo sempre que l'agenda ho permet.

Quan Cambrils va tenir colla un bon temps. Després amb Ràdio Cambrils conjuntament amb el prestigiós periodista Joan Siurana els donàvem en directe en les diades local. Va ser tota una experiència. A veure si a Cambrils aviat torna la colla. Tenien bona tècnica i anaven per molt bon camí.

Demà serà un dia molt especial i emocionant per tota la família. Ja tinc la camisa preparada i els nervis a flor de pell. Tal i com ja vaig explicar en roda de premsa, jo tinc l'honor de que aquest memorial porti el nom de l'avi, tot i així, demà és un homenatge per a totes aquelles persones que en temps difícils després de la guerra, vallencs, vendrellencs, vilafranquins, van lluitar perquè el fet casteller arribes fins avui.

Si voleu venir esteu convidats!

Recull de premsa.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada